Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Joani Willems - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Joani Willems - WaarBenJij.nu

Peru

Door: Joani

Blijf op de hoogte en volg Joani

23 September 2018 | Peru, Lima

Hallo allemaal,

Excuses voor de spelfouten, gaat niet zo goed op de telefoon.

13 September ben ik eindelijk gearriveerd in Lima, omstreeks 21.00 in hostel Lucky Lodge. Ik had twee roommates, een meneer en een vrouw uit chili. Hele leuke vrouw, zij sprak helaas alleen Spaans en ik niet, maar met handen en voeten konden wij ons prima verstaan .

14e Ontbeten en gewandeld want de bank gaat hier om 09.00 open, en ik ben al vroeg wakker. Bij twee banken gepind en ondervonden dat Scotiabank kosten berekend van 5 euro en de andere bank BCP geen kosten. Nadat ik had gepind ben ik van Miraflores naar Barranco gelopen, dit is ongeveer 4 km langs de boulevard, El Malecon. Barranco is een Bohemian wijk met veel street art. Daar heb ik een pistache donut van Dunkin Donuts gehad voor omgerekend 1 euro. De starbucks heb ik maar eens ontweken (ice coffee caramel en cream kost hier 3.75 euro. Om 11:00 tot 15:00 de free walking tour door Barranco en Chorrillos met gids Gabriel. We waren met een leuke groep van ongeveer 12 mensen diverse nationaliteiten, maar geen Nederlanders. We hebben de streetart bezocht en de achtergrond van diverse art tekeningen werd verteld. In Chorrillos zijn we gaan kijken bij een boothouwer en waar hanengevechten worden gehouden. Daarna hebben we wat gegeten, organic bananenbrood en een kannetje fruitsap mango en nog een vrucht, geen idee wat het was. ’s Avonds een data simkaart gekocht en gegeten bij La Sangucheria, broodje kip met gefrituurde aardappeltjes. Dit ligt bij Kennedy Park in Miraflores en daar ben ik naar het amfitheater geweest. Dit ligt in het midden van het park, hier waren de ouderen een dansje aan het uitvoeren.

15e free walking tour downtown Lima center. Vijf mensen van de dag van te voren waren er weer bij. Tijdens de tour hebben we de wisseling van de wacht gezien, Plaza de Armas, Plaza San Martin, lokale markt bezocht en als belangrijkste, hetgeen waarom ik deze tour heb gekozen, Choco Museum! Ik heb er choco wafeltjes gekocht en meteen opgegeten. De zon scheen en was warm, kon ze dan ook niet bewaren;-) In de middag op aanraden van een lokale vrouw in de bus naar een ijskoffie bij Manolo gaan drinken. Helaas kreeg ik een ijs en geen ijskoffie. Ook lekker. ’s Avonds eerst een bus tour gedaan van een uurtje en toen gaan eten bij restaurant Mama Olla. Kip met rijst en aardappel, ui, en een cream saus genaamd Papa a la Huancaina. Mmmmmm. Nog even bij de supermarkt langs geweest waar ik 20 Soles (5 euro) te weinig terug kreeg.

16e om 07:00 uur vertrokken met de peruhop bus. Bij de peruhop bus kun je een route nemen, in mijn geval de hele route die ze aanbieden door Peru en Bolivia. We hebben ontbijt gehad bij een lokal. Dit was een broodje, Pan Con Chicharron en een zoet warm drankje genaamd Chicha Morada.
We zijn naar Chincha, Hacienda San Jose geweest. Hier hebben we de slaventunnels bezocht bij de plantage. Tegenwoordig is dit een hotel.
Rond 13:30 aangekomen in Paracas, zon en warm weer. Gaan eten, een salade voor de vitamine, met enkele mensen die ook de bustour doen. ’s Avonds een kleine pizza gehad bij Miski. Als je met Peruhop reist, krijg je bij Miski een gratis drankje Pisco. Ik dacht een shotje of klein glaasje. Niet dus. Een groot vol glas met lemon Pisco. Heel zoet en veel alcohol dus niet voor mij!

17e Vandaag om 08.00 vertrokken met de boot om de Ballestas Islands te bezoeken. Dit noemen ze de kleine Galapagos Eilanden. Hier waren o.a. te zien zeeleeuwen, Turkse gieren, pinquins en Cormoran de Patas Rojas. Daarna zijn we met de bus door Paracas National Reserve gegaan. ’s Middags ben ik naar Huacachina vertrokken. Eenmaal aangekomen meteen gebruik gemaakt van de ruime douche en toen nog 20 minuten om wat te eten. Ik wilde een broodje bestellen, waarna iemand vroeg om een pizza te delen. De pizza was groter dan verwacht, dus toen hebben we de pizza gedeeld. Om 16:00 zijn vertrokken om te sandboarden en een buggyrit in de zandduinen gedaan, waarna we rond 17.50 de zonsondergang hebben gezien. ’s Avonds heb ik Lomo Saltado gegeten. Een Peruaans gerecht van vlees, ui, rijst en gebakken aardappel.

18e bij hostel Desert Nights ontbijt gehad, een pannenkoek met fruit en caramelsaus, met koffie en een fruitsapje. Aangezien ik vroeg op ben, of andere mensen gewoon laat, ben ik een kop koffie gaan drinken bij La Casa de Bamboo. Tegen die tijd waren mijn kamergenoten ook wakker en heb ik mijn spullen kunnen inpakken. Om 13.00 uur vertrokken naar Ica, voor een wijntour. Het was dat deze bij de bustour was ingegrepen

  • 25 September 2018 - 06:49

    Elma:

    Geweldig

  • 01 November 2018 - 22:14

    Lindsay:

    Sjiek hoor joan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joani

Actief sinds 29 Juli 2018
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 10502

Voorgaande reizen:

13 September 2018 - 19 December 2018

Zuid-Amerika

Landen bezocht: