Deel 3 Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Joani Willems - WaarBenJij.nu Deel 3 Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Joani Willems - WaarBenJij.nu

Deel 3 Peru

Blijf op de hoogte en volg Joani

04 Oktober 2018 | Peru, Lima

Hallo allemaal,
25e Rustig rondgelopen in het centrum, naar de San Pedro markt en de San Blas markt geweest. Diverse andere kleine handwerkmarkten bezocht. Daarna Machu Picchu tour willen boeken, gaat weer niet door, door de demonstraties. Mijn was was om 15.00 nog niet terug. Last minute beslist om te vertrekken naar Puerto Maldonado (jungle). De baliemedewerkster vertelde mij dat mijn was terug zou zijn om 18.00. Busticket gekocht, kleding geleverd om 17.45, geen sjaal. Die hebben ze nageleverd. Om 19.30 vertrokken met de taxi naar het busstation. Bus vertrok om 21.00 netjes op tijd, met een hoofdkussen, dekentje, stoelen die verstelbaar waren tot bed en heel veel ruimte en een continental maaltijd. Internet stonden horrorverhalen, maar ik heb blijkbaar gelukkig de andere kant meegemaakt. Om 07.00 aangekomen in Puerto Maldonado en daar met de motortaxi, tuktuk naar het hostel. Mijn kamer was gelukkig al klaar om 07.45. Heerlijke koude douche gehad, geen warm water hier, ook niet nodig. Info bij hostel gaan halen over diverse activiteiten. In de algemene ruimte gesproken met een Australische vrouw. Zij gaf me een tip voor een ander touroperator en daar ben ik gaan boeken. Goedkoper en mevrouw vond het geweldig. Gaan eten bij Burgos want na 3 a 4 dagen had ik eindelijk honger en zin om iets te eten. Wat rondgewandeld en een foodtour gehouden. Daarna terug gaan hangen in de openlucht ruimte. Het begon te regenen. Een jongen attendeerde me op de regenboog. Dat was mooi. 's Avonds gaan eten bij Shaman's bar. Er is hier niet veel te doen, ook restaurants zijn leeg.

27e Om 08.00 uitgecheckt. Om 09.00 afgesproken bij de touroperator. Vertrokken naar de lodge bij het Tambopata reserve. Kamer voor mij alleen. De nodige insecten, rare grote kevers ofzo, geen idee, geplet. Twee keer aangevallen (op mijn hoofd) door een papegaai. Na de 2e keer had ik pas door dat het bewust was en ben weggerend. Aangegeven wat was gebeurd, dit doet hij alleen bij vrouwen. De man zei, je hebt geluk, gisteren had hij met zijn poten een vrouw haar hoofd vast. Ik zeg waarom vangen jullie hem niet. Daar kreeg ik niet echt een antwoord op. Daarna een rondleiding op hun gebied, lunch en Monkey Island. Verschillende aapjes gezien en we mochten ze ook voeren. Avondeten gehad, en daarna op de Sandovallake kaaiman spotten. We hebben er een aantal gezien.

28e vroeg op, om 04.30 ontbijt. Daarna met de boot naar het Sandovallake reserva national park om wild te spotten. Dit viel wat tegen. Bij terugkomst geluncht. Van 14.00-18.00 freetime. Met de andere mensen uit de groep samen gezeten. Om 18.00 avond wandeling "jungle" noemen ze dat. We hebben insecten en spinnen, Tarantula's gezien. Daarna avondeten.

29e Gekajakt, canopy walk en zipline. Om 16.00 terug maar Puerto Maldonado en daar iets gegeten met een Engels meisje die ook de tour had gedaan. Busticket was niet meer, dus een bus eerder genomen. Ik was hier niet van op de hoogte, maar dit was de langeafstandsbus voor de locals. Ik was de enige toerist. Reis was goed verlopen, maar dit gebeurd me niet meer. Al met al was het een leuke tour, maar had ik er meer van verwacht.

30e in Cusco aangekomen en helaas te horen gekregen dat de strike was verergerd. De locals willen meer geld van de overheid voor de cocaplantages als ik het goed heb begrepen. De enige weg naar de Machu Picchu is de trein. Ze hebben de weg geblokkeerd voor de bussen en auto's. Lastminute omdat het ontzettend duur was mijn one day Machu Picchu by train geboekt. Tijdens mijn reis regelmatig van andere mensen te horen gekregen dat de toegang bepaalde uren werd geweigerd en de omstandigheden met de demonstranten was ik te huiverig om zelf de tickets te boeken. Ik had de nacht van tevoren niet goed geslapen in de bus en om 21.15 lag ik in bed. De wekker stond op 02.50u, want om 03.30 zou ik worden opgehaald. De shared room heeft 18 bedden en om 21.30 stond de medewerker van het hostel voor me. Het bedrijf was nog even mijn treintickets komen brengen. Rond 23.00 werd ik wakker en zag ik tot mijn verbazing dag praktisch iedereen al aan het slapen was. Maar ik ben eindelijk geweest en ben blij dat ik het niet heb overgeslagen!

1e Om 04.15 werd ik eens opgehaald. Iedereen sprak Spaans. We werden gedropt bij Ollantaytampo en ik wist niks, geen info gekregen. Ik vroeg aan de jongen naast me of hij iets wist maar ook niet. Nadat ik de trein uitstapte werd het niet veel duidelijker. Treinreis naar de Machu Picchu was schitterend. Buiten het station kwam ik de jongen, uit chili, weer tegen waarna hij alles voor me vertaalde. Dke drukte viel reuze mee vond ik zelf, maar er worden maar een bepaald aantal mensen toegelaten per dag. We hadden een gids die info gaf en daarna mochten we op eigen houtje verder. Er lag trouwens ook nergens een papiertje op de grond, de mensen zag je alles netjes bewaren voor buiten. Ik ben twee dames van de jungletour tegengekomen.

2e Rustig aan dag, slenteren door Cusco dag en dan voornamelijk de artistieke wijk San Blas. Vanavond om 22.00 de bus naar Puno. Ik moet zeggen dat de mensen in Peru over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam zijn. Er is nog geen dag geweest dat ik me onveilig voelde.

3e Vandaag in Puno geweest, vind het een echte tegenvaller, dus morgen fijn naar Copacabana in Bolivia. Laatste Soles opgemaakt aan watervoorraad. Om 16.00 naar Uros, floating islands geweest. Zeer toeristisch, maar leuk voor een keer te hebben gezien.

Laatste dag Peru, op naar Bolivia!







  • 04 Oktober 2018 - 05:04

    Mam:

    Fijn om te zien, dat je het zo naar je zin heb. Toppie. Knap van jou, ben trots op je!

  • 04 Oktober 2018 - 05:41

    Ine:

    Hoi Joani
    Wat een mooi verhaal weer. En dan uiteindelijk toch de Machu Picchu gezien! Lijkt me heel mooi. Trouwens alles wat je tot nu toe gezien en gedaan hebt. Knap dat je dit allemaal doet.
    Nu op naar Bolivia, goede reis en veel plezier. Ik ben benieuwd hoe het daar is...
    Groetjes oet Mestreech, Ine

  • 04 Oktober 2018 - 06:09

    Jo Van Kleef:

    Hoi Joani,
    Wat 'n geweldig avontuur!!! Hardstikke sjiek om te kunnen volgen wat je allemaal meemaakt en ziet en blijf ons vooral hiervan op de hoogte houden.
    Veel plezier gewenst en blijf lekker genieten!!
    Groetjes, Jo & Ans van Kleef

  • 04 Oktober 2018 - 15:07

    0pa:

    hoi joani, ik heb nu wel genoeg van peru. gelukkig gaan we verder naar Bolivia .zeg blijf je nog normaal
    onder al die complimenten . tot wederhoren …….opa

  • 05 Oktober 2018 - 08:05

    Lilian:

    Fijn dat we in je dagboek mogen meegenieten van je mooi avontuur. Op naar het volgende ...

  • 21 Oktober 2018 - 06:52

    Shannon:

    Wat
    Een druk schema.. knap tot je dit durft in je eentje! Super sjiek allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joani

Actief sinds 29 Juli 2018
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 10500

Voorgaande reizen:

13 September 2018 - 19 December 2018

Zuid-Amerika

Landen bezocht: