Deel 2 Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Joani Willems - WaarBenJij.nu Deel 2 Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Joani Willems - WaarBenJij.nu

Deel 2 Peru

Blijf op de hoogte en volg Joani

25 September 2018 | Peru, Lima

Onderweg naar Nazca zijn we naar de Nazca lijnen gaan kijken. Dit zijn diverse tekeningen in het zand die je van bovenuit kunt zien. Daarna in Nazca gaan eten, Arroz con pollo. Vanuit Nazca met de bus naar Arequipa, dus was een busreis van 10 uur. In Arequipa een free walking tour gedaan met vier andere meiden die ook de Peruhop doen, gaan lunchen (een menu wat bestaat uit een soep, hoofdgerecht en klein dessert. Daarna naar Mercado san Camilo en daar een fruitsap gedronken zonder water. 'S Avonds een salade gaan eten bij restaurant Ratatouille. Gevonden via tripadvisor.

20e Om 08.00 uur opgehaald voor de Colca tour. Gestopt langs de weg en foto's gemaakt van lama's en alpaca's. Aangekomen in Chivay, waar we met de groep hebben geluncht in een selfservice restaurant. Het duurste waar ik afgelopen dagen heb gegeten en totaal niet waard, echte tourist trap! Hier heb ik alpaca vlees geprobeerd, niks voor mij. Citta murata gedronken. Nadat we geluncht hebben zijn we naar het hostel gegaan, en daarna naar de hotsprings. 's Avonds met drie andere mensen wat gaan eten in Chivay en colca thee gedronken.

21e Om 5 uur opgestaan en gaan ontbijten. Blijkbaar ben ik de enige die 's ochtends eet, geen probleem mee. Om 06.15 vertrokken met het busje naar de Colca Canyon. Veel condors gezien en zeer mooie omgeving. Daarna in een dorpje, Maca gestopt en Colca sour gedronken. Dit is een sapje gemaakt van cactus. Daarna lunch in Chivay. Ik ben net meegegaan, want dit was weer zo'n toeristenval. Ik ben met twee andere mensen wat gaan eten bij het plein. Lekker kop ijs koffie met een panini. Daarna weer vertrokken naar Arequipa, waarna we Chivay nog niet hebben kunnen verlaten omdat er een demonstratie plaatsvond. Uiteindelijk 2.5 uur laten kunnen vertrekken naar Arequipa.

22e om 04.45 opgestaan, slaapzaal voor mij alleen heerlijk! 0515 opgehaald door taxi en om 06.00 vertrokken met de Peruhop bus. Helaas voelde ik me niet goed, lichte hoofdpijn en misselijkheid. Dit was pas na 10 lange uren, en overgeven in de bus, voorbij. Een aantal andere mensen in de bus hebben ook las van de altitude.

23e Free walking tour gedaan in Cusco. Voel mij nog niet goed. Een typische neptrui gekocht. Rond gewandeld en toen naar een touroperator gegaan voor de 4 daagse jungle trek naar de Machu Picchu. Helaas was er weer een demonstratie waardoor de tour niet doorgaat. Nu heb ik de rainbow mountain trek geboekt en word ik vannacht om 03.00 opgehaald. Morgen zou de touroperator appen of de trek doorgaat. Ik hoop van wel!

24e 03.00 opgehaald voor de rainbow mountain. Moeten overgeven. Ik mocht de berg niet beklimmen te voet. Dit is ook niet verstandig, toen wilde hij me in het busje laten zitten. Maar ik voelde mij beter en ben met een paard omhoog gegaan. Ik heb veel last van de altitude, voornamelijk ademen en misselijk. Laatste stukje gelopen in etappes en de weg terug gelopen dit was berg af. Het was zeker de moeite waard, alleen jammer hoe ik mij voelde, ben ook nog gevallen. Bij terugkomst meteen alle kleding laten wassen en om 17.00 naar bed. Kamer extra dag verlengt voor te rusten. Morgen nieuwe poging Machu Picchu boeken.















  • 25 September 2018 - 18:34

    Elma:

    Topper,gaan zoe door

  • 26 September 2018 - 17:23

    Lilian:

    Hoi joani geniet van je reis.

  • 01 Oktober 2018 - 15:13

    Ton Van De Veerdonk:

    Hoi Joani,
    Wat leuk om je reis mee te beleven. Geweldig dat je dit doet! Het is een hele fijne ervaring waar je de rest van je leven op terug kunt kijken.
    Ik hoop snel weer wat van je te horen. Ik wens je veel plezier en geniet er van!!!
    Groetjes uit Maastricht van Ton

  • 21 Oktober 2018 - 06:51

    Shannon:

    Wat mooi Joani!

  • 01 November 2018 - 15:55

    W.J. Volders:

    Geweldig wat jij allemaal ziet. vooral de foto's met de roofvogels (condors ?) vind ik mooi. Fijne reis verder. Gerda en Wiel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joani

Actief sinds 29 Juli 2018
Verslag gelezen: 541
Totaal aantal bezoekers 10506

Voorgaande reizen:

13 September 2018 - 19 December 2018

Zuid-Amerika

Landen bezocht: